Regulamin
Regulamin sklepu internetowego
1. Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy p4tprodukt.pl działający pod adresem: http://p4tprodukt.pl prowadzony jest przez P4T Produkty Drewniane Patryk Truszczyński z siedzibą w Słupnica 52, kod pocztowy: 13-340 Biskupiec, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarski, NIP: 8771482550, Regon: 385666947.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów sprzedaży Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
2. Definicje
- Sprzedawca – P4T Produkty Drewniane Patryk Truszczyński z siedzibą w Słupnica 52, kod pocztowy: 13-340 Biskupiec, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarski, NIP: 8771482550 Regon: 385666947.
- Klient – każdy podmiot dokonujący dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Konsument – Zgodnie z art. 22 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny, „konsumentem jest osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą bądź zawodową”.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym: http://p4tprodukt.pl
- Przedsiębiorca – Zgodnie z art. 431 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (dalej jako:”k.c.”):„przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 331 §1 (tzw. ułomna osoba prawna), prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową”.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach
zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie. - Zamówienie – złożone za pośrednictwem sklepu: p4tprodukt.pl oświadczenie woli Klienta stanowiące złożenie zawarcia umowy sprzedaży na odległość.
- Koszyk – element oprogramowania sklepu, w którym widoczne są wybrane przez klienta produkty do zakupu, a także możliwość modyfikacji zamówienia tj. ilość sztuk.
- Produkt – dostępna w sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Czas realizacji – przewidywany czas realizacji zamówienia dostępny na stronie p4tprodukt.pl. Każdy produkt posiada w przewidywany czas zamówienia .
- Cena – wyrażona w PLN cena brutto zawierająca podatki.
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – kodek cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121).
3. Kontakt ze sklepem
- Adres sprzedawcy: Słupnica 52; 13-340 Biskupiec
- Adres sklepu internetowego: http://p4tprodukt.pl
- Adres e-mail: biuro@p4tprodukt.pl
- Nr tel.: 691 239 436
- Nr rachunku bankowego: 73 1140 2004 0000 3102 7985 6998
4. Zamówienie
- Zawarte w Sklepie informacje o Produktach stanowią dla Klientów zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Składając Zamówienie, Klient składa ofertę zawarcia umowy w rozumieniu art. 661 1 Kodeksu Cywilnego, której przedmiotem jest nabycie Produktu za wynagrodzeniem.
- Produkty sprzedajemy w naszym sklepie internetowym albo mailowo jeżeli produktu nie jest dostępny w asortymencie sklepu.
- Zamówienia w Sklepie można składać poprzez stronę internetową: http://p4tprodukt.pl albo mailowo. Zamówienia można składać bez zakładania konta na stronie – jeżeli każdorazowo zostanie zaakceptowany Regulamin.
- Wybór zamawianych Produktów przez Klienta jest dokonywany poprzez dodanie ich do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Produktu.
- Żeby dokonać Zamówienia w naszym sklepie należy:
-
- przeczytać informację o produkcie,
- dokonać konkretnego wyboru Produktu wraz z jego zmiennymi oraz ilość,
- dodać do koszyka – jeżeli Produkt jest dostępny,
- wprowadzić dane odbiorcy,
- wybrać sposób płatność,
- wybrać sposób dostawy (z wyjątkiem drzwi, gdzie możliwa jest dostawa wyłącznie przez sprzedającego),
- przeczytać oraz zaakceptować regulamin,
- sprawdzić podsumowanie zamówienia,
- złożyć zamówienie przy użyciu przycisku „Kupuję i płacę”.
- Potwierdzenie zawarcia umowy zostanie wysłane na maila.
5. Ceny i metody płatności
- Ceny Produktów podawane są w PLN i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Nie zawierają ewentualnych opłat celnych i kosztów dostawy.
- Koszt dostawy uzależniony jest od ilości oraz rodzaju zamawianych Produktów. Koszty dostawy podawane są przy składaniu Zamówienia, a także bezpośrednio przed nim.
- Klient ma możliwość zapłaty:
- przelewem
- za pobraniem
- płatnościami elektronicznymi dostępnymi w Sklepie
- Karty płatnicze:
* Visa
* Visa Electron
* Mastercard
* MasterCard Electronic
* Maestro”
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A.
6. Sposoby dostawy oraz czas realizacji
- Produkty dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Produkty z kategorii drzwi przesuwne, drzwi przesuwne dwuskrzydłowe, drzwi z ościeżnicami dostarczamy własnym, firmowym środkiem transportu.
- Produkty z pozostałych kategorii dostarczane są za pośrednictwem firm kurierskich.
- Koszty dostawy podane są na stronie internetowej w artykule „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia.
- Produkty dostarczamy w dni robocze oraz w soboty.
- Koszty dostawy ponosi Klient.
- Czas realizacji Zamówienia wskazany jest przy każdym oferowanym Produkcie.
- W zależności od ewentualnych indywidualnych ustaleń stron, czas realizacji Zamówienia może ulec wydłużeniu lub skróceniu.
- O konkretnym terminie dostawy Klient informowany jest 1-2 dni przed dostawą mailowo lub telefonicznie.
- W przypadku zamówienia drzwi wraz systemem przesuwnym oraz uchwytami Produkty zostaną dostarczone przez Sprzedającego tego samego dnia oraz tym samym transportem.
7. Prawo odstąpienia od umowy
- Z zastrzeżeniem ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) Produkty z kategorii drzwi przesuwne; drzwi dwuskrzydłowe; drzwi z ościeżnicami sprzedawane przez p4tprodukt.pl, stanowią rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji Klienta oraz służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb w rozumieniu art. 38 pkt. 4. Są produkowane według indywidualnych wytycznych oraz życzeń, niebędącymi przedmiotem masowego obrotu. W związku z powyższym Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, której przedmiotem są Produkty tj. drzwi przesuwne; drzwi dwuskrzydłowe; drzwi z ościeżnicami.
- Jeżeli przedmiotem Zamówienia jest Produkt niestanowiący rzeczy nieprefabrykowanej, o której mowa w ust. 1, Klient będący Konsumentem może w terminie 14 dni odstąpić od umowy zawartej z p4tprodukt.pl bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem bezpośrednich kosztów zwrotu.
- Termin odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy należy nas o tym poinformować mailowo: biuro@p4tprodukt.pl albo listownie: P4T Produkty Drewniane Patryk Truszczyński; Słupnica 52; 13-340 Biskupiec w drodze jednoznacznego oświadczenia.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Klient ma obowiązek zwrócić Produkty na adres: P4T Produkty Drewniane Patryk Truszczyński, Słupnica 52, 13-340 Biskupiec.
- W przypadku odstąpienia Klienta od umowy p4tprodukt.pl zwróci Klientowi dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia od Klienta.
- Zwrot płatności nastąpi przy użyciu tej samej metody płatności, której użył Klient, chyba że Klient zgodzi się na inną formę zwrotu.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Produktów z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego wysłania.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktów jeżeli zostałby uszkodzony z powodu winy Klienta.
- Klient ponosi koszty odesłania Produktów jeżeli odstępuje od umowy.
8. Reklamacje
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć towar wolny od wad. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Towarów na zasadach określonych w przepisach Kodeksu cywilnego.
- Reklamacje można składać:
-
- na piśmie na adres: P4T Produkty Drewniane Patryk Truszczyński, Słupnica 52, 13-340 Biskupiec.
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@p4tprodukt.pl
- W składanej reklamacji należy podać następujące informacje:
-
- informacje dotyczące przedmiotu reklamacji, a w szczególności rodzaju i czasu wystąpienia wady,
- określenie żądania dotyczącego sposobu usunięcia wady (naprawa Produktu, wymiana Produktu na nowy, obniżenie ceny Produktu)
- podanie danych kontaktowych składającego reklamację.
- W przypadku, gdy wada będąca przedmiotem zgłoszenia reklamacyjnego była wcześniej usuwana, Klient może zażądać także obniżenia ceny lub złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, przy czym uprawnienie to nie przysługuje jeżeli wada jest nieistotna lub niewielka.
- W przypadku, gdy rozpatrzenie reklamacji będzie wymagało dostarczenia wadliwego Produktu do adresu Sprzedawcy, Sprzedający ponosi koszty związane wysyłką Produktów.
- Sprzedawca rozpatrzy i odpowie na zgłoszenie reklamacyjne nie później niż 14 dni od doręczenia zgłoszenia reklamacyjnego.
- Sprzedawca informuje, że z uwagi na specyfikację materiałów używanych do produkcji drzwi, czyli drewno lub forniry naturalne możliwe jest występowanie różnic w barwach oraz usłojeniu drzwi, zatem zgłoszenia reklamacyjne wynikające z tego tytułu nie są uwzględniane.
9. Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
-
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu
przesyłki na zlecenie Administratora. - W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
10. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Informujemy, że istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
– Konsument może zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej Umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
– Konsument może również wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
– Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego rozstrzygania sporów między Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. - Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
11. Postanowienia końcowe
- Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy p4tprodukt.pl, a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na naszą siedzibę.
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego i odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).